Ceny paliw na andrychowskich stacjach. Zmowa?
by Infocar on sty.14, 2009, under Andrychów, biznes, skandale
ceny paliw idą w górę…
Szlag mnie trafia za każdym razem jak tankuję na Orlenie lub na BP w Andrychowie. Ceny są o 20 – 30 gr/l (ok. 12-16 zł na baku paliwa) wyższe w porównania ze stacjami np. z Krakowa, Jaworzna, Kobiernic(bo tamtędy jeżdżę i zawsze korzystam z okazji zatankowania Pb98).
Od koleżanki, która pracuje w firmie paliwowej słyszałem, że właściciele tych stacji uzgadniają ceny między sobą. Dotyczy to Kęt, Bulowic i Andrychowa. Oprócz jednakowo wysokich cen dowodów nie ma. Nawet Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta odpowiada, że trudno udowodnić taką zmowę na tylko na podstawie porównania cen, ponieważ nie musi to być zmowa a np. „działania dostosowawcze”.
To jest jakaś zmowa między nimi czy nie? Może jest jakiś były pracownik , który coś o tym wie?
A może ktoś zna jakąś tańszą SPRAWDZONĄ stację w okolicy?
Popularity: 17% [?]



Styczeń 14th, 2009 on 20:26
to jest rzeczywiście denerwujące, w Wadowicach na bp cena jest dużo niższa (LPG jakieś 15-20 gr) w porównaniu do andrychowskiego bp… :/ ciekawe jakie są przyczyny tej „zmowy”, czyżby Andrychowianie byli bogatsi?
Styczeń 15th, 2009 on 22:02
W Bulowicach nie tankuje-zle doswiadczenia z lat 90-tych,co do zmowy-podobne komentarze pojawiaja sie na portalach wadowickich.Jakos nie wierze w dobre i tanie paliwo- to sie wyklucza.Kiedys najlepsze bylo w Czancu w opinii osob znajacych sie na rzeczy czyli silnikach(przed cmentarzem w prawo w kieunku Bulowic jadac od Andrychowa)teraz nie wiem.Raczej wole duze „flagowe stacje”,kiedys w Ketach byla stacja chyba Komax-tam bylo chrzczone paliwo-pozostale stacje byly o.k.Teraz nie wiem.Moim zdaniem lokalizacja BP i Bulowic preferuje je-stacja W.Ziolkowskiego jest na uboczu znaja ja raczej autochtoni-stali klienci.Dlatego za bardzo nie wierze w zmowe cenowe.A jesli to coz-na czyms jezdzic trzeba-chociaz moj znajomy tankuje tylko na Shellach-najblizszego ma w Bielsku(bo w Jaszczurowej boi sie-mowi ze tylko logo sie zmienilo ale wlasciciel ten sam).Inny tankuje przy okazji wizyt w Auchan.Pozyjemy,zobaczymy.
Styczeń 16th, 2009 on 17:37
Ja wiem ,że to jest zmowa bo znam się dość dobrze z właścicielem jednej stacji ale nie chcę robić nikomu syfu i sobie wrogów ,bo wiem że w tym kraju tylko to jest proste!
Styczeń 16th, 2009 on 17:40
Jeśli chodzi o tańsze paliwo to można tankować w sułkowicach (tych w stronę Targanic) , wiem że nie ma tam pewności co się tankuje ale różnica na litrze wynosi nieraz dwadzieścia parę groszy.
Styczeń 18th, 2009 on 13:44
Można tej jechac na ZGKiM , tam mają tanie i sprawdzone paliwo – bardzo często tam tankuje i nigdy nie było kłopotów.
Styczeń 19th, 2009 on 21:21
Tepi, ciekawe z którym się tak znasz,ze takie bzdury potwierdzasz, nie ma źadnej zmowy cenowej!!!!!
Styczeń 25th, 2009 on 13:26
Tak, taniej jest na stacji ZGKiM – nigdy nie miałem problemów, albo jeżeli ktoś jeździ w kierunku Bielska -Białej to w Kozach – Lukoil (dawna Jet) różnica to ok 25 -30 groszy na litrze mniej. Pewnie cicha zmowa jest bo to bardzo dziwne że Kraków czy Bielsko-Biała ma tańsze paliwo nawet o 30 groszy. Swoją drogą duża ilośc stacji paliw powoduje ,że sprzedają mniej paliwa a więc marża musi być większa.. dziwne prawda?
Styczeń 31st, 2009 on 20:52
A może tak zaprosić do nas jeszcze minimum 2 stacje z innych sieci! Zrobiłoby się ciekawiej
Luty 6th, 2009 on 12:16
Zmowa nie zmowa ale generalnie w porównaniu do Bielska czy Krakowa to my jak kurde Dubaj paliwowy Oszaleć mozna Moge poradzic tyle tym którzy sa w Bielsku czesto albo w Krakowie Tankować do pełna Najtansze paliwo w Bielsku na stacji AUCHAN bo róznica nawet siegała 60gr na litrze w porównaniu do abdrychowskiego BP W Krakowie znalazłem SHELL-a i tam też było taniutko
Luty 6th, 2009 on 12:59
@ znanywmieście
Dla tych co podważają jakość paliw na stacji Auchan w Bielsku-Białej (tzn. skoro jest tak tanio to zapewne jakość nie najwyższa?) proponuję zapoznać się z raportem z kontroli na stacjach paliw publikowanym na stronach UOKiK. http://www.UOKIK.gov.pl
http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wyniki_kontroli_jakosci_paliw/
Stacja Auchan była kontrolowana i kontrola wypadła pomyślnie.
Luty 6th, 2009 on 19:33
niech magistrat wyda pozwolenie na kolejny supermarket, będzie git. w mieście jest ich wciąż mało. Po co nam więcej stacji
Luty 6th, 2009 on 20:13
Dlatego ze jedna ze stacji Auchan tez miala swego czasu chrzczone paliwo-w jednej z poprzednich kontroli.
P.S W Wadowicach i Kętach powstały myjnie samoobsługowe-czas na Andrychów.
Luty 8th, 2009 on 07:17
Witam zmowa jest panowie oni dzwonią do siebie co rano i trzymają taką cenę jak się im marzy tzn jest u nas najdrożej w okolicy W Wadowicach narobił zamieszania nowy orlen i statoil gdyby nie to od Nowej wsi koło Kęt do Kalwari byłaby ta sama cena.
Nie jesteśmy najbogatszą gminą w okolicy , ale mamy „chciwe stacje benzynowe i ich właścicieli” nijak ma się dziś to do jakości paliwa na tych stacjach i poziomu obsługi. Paliwo wszyscy biorą z rafinerii Trzebinia a nasze paliwa są bardzo niskiej jakości w końcu są robione z najgorszej ropy naftowej więc bardzo mnie to wszystko dziwi.
Luty 8th, 2009 on 12:35
niestety wszystko się zgadza – wczoraj pod Zabrzem tankowałem diesel ultimate kilkanaście groszy taniej, niż na naszej stacji… Nie wspominając, że na innych stacjach paliwko jeszcze tańsze..
Myjnie samoobsługowe chwyciły – nawet kolejki można do nich zobaczyć, jak wczoraj w Kętach
Kto by pomyślał, że komuś będzie się chciało samemu myć auto i jeszcze za to płacić?
Luty 10th, 2009 on 13:53
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konkurencji/program_lagodzenia_kar/
Luty 11th, 2009 on 00:15
ciężko nie dochodzić do wniosków, że to zmowa cenowa, Orlen i Pb w Andrychowie w ciągu jednego wieczora zmieniają ceny na identyczne.
niestety niegdyś mój znajomy pracował na jednej z tych stacji i zapytałem go przy dystrybutorze żartem czy nie kontaktują się co do cen? niestety, ale z powagą potwierdził, że taki kontakt między tymi stacjami istnieje!!!
A jeśli idzie o dobre paliwo to przejechałem już parę setek tysięcy i przyznam, że Shell’e większość Bp, stacja Auchan w BBA, Sosnowcu oraz większość Neste24 mają paliwo dobrej jakości. Omijam za to prawie wszystkie Jet’y (niegdyś mój maluszek, innym razem Siena nie mogły wyturlać się na ich paliwie pod góre Libertowską pod krakowem) Bp nasze andrychowskie i większość małych stacji w tym szczególnie tę o której pisał TEPI, która jest przy drodze do Targanic.
Kwiecień 6th, 2009 on 21:20
Przeglądaliście już wyniki kontroli stacji paliw? Sułkowice miały bardzo odbiegającą od normy próbkę benzyny…
Kwiecień 8th, 2009 on 13:39
A to dane z badania UOKiK. Badanie z 23-01-2009. Stacja paliw PHU Przemysław Klimeczko, ul. Beskidzka 65a, 34-120 Andrychów.
Zbadano benzynę Pb95.
Wartość RON (badawcza liczba oktanowa) wyniosła 93,3 (a powinna 95)
oraz VP (prężność par) wyniosła 47,1
(a powinna się mieścić w przedziale 60 do 90).
Czyli kontrola wypadła źle.
Tu jest link do pełnej listy z najnowszej kontroli UOKiK: http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw/wyniki_kontroli_jakosci_paliw/kontrola_stacji_paliw/
Kwiecień 21st, 2009 on 10:12
CIEKAWE bo co do stacji BP to podobno pan Zuiłkowski sam oponował na radach miasta za powstaniem BP,
I całkem ciekawa sprawa z myjnią na którą te firmy mają monopol ,bo tylko ich miejsca są optymalne na myjnie ,inne zakładane w plane zagospodarowania jakoś są niemożliwe to utrzymania.
Kwiecień 21st, 2009 on 21:12
no wlasnie co do myjni- u ziolkowskiego przestalem myc bo szybkosc jego pracownikow jest powalajaca.Jeden myje dwoch pali,inni przemieszczaja sie po kolejnych warsztatach szukajac chyba szczescia a cena tez niczego sobie.Poszukalem,znalazlem cos innego i nie narzekam .Szkoda ze wzorem osciennych miast nie powstały myjnie samoobsługowe bo jak widze ciesza sie duza popularnoscia.
Kwiecień 22nd, 2009 on 07:31
A wcale nie maja monopolu
za Witem jest jeszcze jedna myjnia i duzo lepiej sprawniej im idzie
Kwiecień 22nd, 2009 on 08:04
napisalem ze nie narzekam
Kwiecień 23rd, 2009 on 08:16
A co do tych testów, to co? Sułkowice miały benzynę niezgodną z normą, ale czy coś im za to grozi? Stacja nadal czynna, więc mogą sprzedawać co chcą?
Maj 19th, 2009 on 20:18
tankowałem na stacji w Sułkowicach i nie miałem żadnego problemu z autem,z resztą większość ludzi polece tą stacje,bo jest tanie paliwo i dobre.
Październik 23rd, 2009 on 07:51
Tankowałem na stacji w Sułkowicach i zmienił się właściciel. Paliwo jest dobrej jakości.
Nowy właściciel jest od września.
Październik 23rd, 2009 on 17:33
Tankuje na stacji w Sułkowicach jest tańsze paliwo niż w Andrychowie o 10gr .paliwo jest dobrej jakości zarówno benzyna jak i ON.Od września zmienił się właściciel.
Październik 23rd, 2009 on 22:19
tylko się popłakać idzie tankując w Andrychowie i jego okolicach
krótko – jakość lipa cena kosmos
Październik 24th, 2009 on 23:25
polecam tankowanie w weekendy na stacji LUKOIL w Bujakowie/Kozach w sobotę i niedziele zjezdzają z ceny dosyć konkretnie 30gr.
ponad to jeszcze oczywiście w Bielsku B. przy supermarkecie Auchan… tam to już wogóle ceny jak z przed lat
Zawsze jeszcze można jechać do żywca i tam zatankować 25gr taniej niż w A-chowie
Październik 25th, 2009 on 10:40
w zeszłym roku zatankowałem cały bak ON przy Auchan do busika. Silnik 2,5 litra, wolnossący diesel bez turbo stracił dobre 30 % mocy. Od tego czasu odradzam tankowanie na tamtej stacji…
Październik 25th, 2009 on 18:32
Kierowco „płać i płacz” … i wszystko po staremu!
Czy ktoś to zmieni?
Listopad 4th, 2009 on 19:13
na BP ceny poszły w górę
a jak u Wita?
Listopad 13th, 2009 on 19:28
Czy nas też to dotknie????
http://biznes.onet.pl/analitycy-beda-obnizki-cen-paliw-w-hurcie-i-na-sta,18493,3057658,3030583,53,1,news-detal
Listopad 13th, 2009 on 22:57
no tak to nas możne >dotykać< co tydzień
Listopad 16th, 2009 on 15:48
Moi drodzy na średniej wielkości zbiornik osobowego samochodu przypada ok.50 litrów ,pomnóżmy to nawet po 0,2 złotego to nam daje 10 zł.Trzeba by się zastanowić czy mądre było by jechać np 30 km na tańszą stację??a jeśli ktoś dużo jeździ to nie problem zatankować gdzieś na trasie
Luty 21st, 2010 on 14:03
w Sułkowicach paliwo tansze o 12gr a duzo lepsze niz BP czy ziólkowski polecam
Marzec 30th, 2010 on 22:39
Ceny paliw w USA roznia się nieco od naszych. Ciekawa zależnośc występuje zwlaszcza w cenie ropy:
http://www.motofreak.eu/2010/03/drogie-paliwo-w-usa.html
Maj 19th, 2010 on 16:10
W sulkowicach nowy wlasciciel super paliwo polecam kazdemu dzis roznica miedzy bp 16gr
Maj 21st, 2010 on 12:18
Witam. Skoro większość jest przekonana do zmowy w tym ja (bądź zawyżania cen przez którąś ze stacji)to może zorganizujmy jakiś bojkot tych stacji. Można to zrobić na wiele sposobów. A pomysły możemy niżej wymieniać. I zjednoczmy się w tej sprawie bo też mnie to do pasji już doprowadza. Trzeba coś z tym zrobić, a jak to mówią w „kupie siła” więc organizując się większą liczbą ludzi możemy wiele zdziałać. Na wstępie proponuję wysłać maile do właścicieli z apelem o zrównanie cen do poziomu sąsiednich miast i następnie ostrzec, że w przeciwnym wypadku zostanie zorganizowana akcja protestacyjna lub bojkot. Ja tak na wstępie zrobię. Piszcie więc propozycje. Pozdrawiam
Czerwiec 27th, 2010 on 12:05
no nie dziś chciałem zatankować BP andrychów i cena ON 4,62zł no chyba ich pogięło… chyba sie do tych sułkowic wybiorę.
Czerwiec 27th, 2010 on 20:07
polecam tankowanie na LukOil w Bujakowie – jak ktoś mieszka w andrychowie po stronie Górnicy to wcale nie jest tak daleko przez czaniec śmignąć… a pare złotych zostaje w kieszeni… jeszcze lepiej jak ktoś jezdzi w kierunku Bielska to przy okazji można tankować… pozdrawiam
Czerwiec 29th, 2010 on 17:01
dziś byłem na Lukoil w bujakowie ON jest za 4,43zł nie dam już tym pasożytom z BP Andychów zarobić.
Lipiec 4th, 2010 on 07:17
niby kurs do bujakowa nas kosztuje to co zaoszczędzamy na różnicy ceny paliwa ale:
-jest pretekst żeby sie przejechać, odpoczać od żony i dziecka itp
-nie wspieram tych cwaniaków co sobie cenami żonglują w okolicy andrychowa,
-mozna sobie pojechać okrężną drogą i pozwiedzać (porąbka)
Lipiec 4th, 2010 on 09:32
nie wiem czy wiecie ale (słyszałem z dobrego źrodła) że ceny na sieciowych stacjach w Andrychowie (BP, Orlen) są ustalane w centralach tych firm a nie w Andrychowie. Oni tam doskonale wiedzą że Andrychów to zakorkowana dziura i przy głównej drodze znajduje się tylko 1 stacja. Kierowcy nie mają zbyt dużego pola manewru i tak zatankują drogie paliwo.
Podziękujcie więc władzom miasta „za wspaniałe” plany zagospodarowania przestrzennego gminy. Tu wydaje mi się jest źrodło problemu i braku innych konkurencyjnych stacji i spadku cen. Miejsca na inne stacje przy drodze krajowej na obrzeżach Andrychowa jest dość. Więc dlaczego nie powstaje konkurencja???
Lipiec 12th, 2010 on 17:22
chłopaki z andrychow24.eu mają fajny baner „bez komentarza” :]
Lipiec 12th, 2010 on 22:27
Tankowałem wtedy jak gaz był po 2,25 :] W Krakowie o 20 groszy taniej
Lipiec 13th, 2010 on 04:47
hm… u nas gaz jest od dłuższego czasu po 2.25 :/ no ale u nas ciągle stare zapasy z tej droższej dostawy ;p Pozdrawiam
Lipiec 13th, 2010 on 10:19
szkoda tylko nie jest to ‘baner” ze stacji BP w Andrychowie….. Tylko z jakiegoś innego miasta. Czysta manipulacja,
Lipiec 13th, 2010 on 11:30
A propos BP. Jest próba zorganizowania światowego bojkotu BP pod hasłem „Nie tankuj na BP, dopóki nie zatamują wycieku”
http://tiny.pl/h7tm9
Lipiec 13th, 2010 on 13:27
hm…. panie „kub” mi ten baner ewidentnie wygląda na ten z naszego BP… tylko go chłopaki przerobili co by reklamy pewnie nie robić… przyjżyj się…
Lipiec 28th, 2010 on 16:04
ludzie ale jesteście głupcy każdy kto ma stacjie może sprzedawać paliwo nawet po 10zł. za litr i wam nic do tego.
Lipiec 29th, 2010 on 08:47
@ minik
Oczywiście, że może. Może nawet po 100 zł / litr. Zabronione jest natomiast dogadanie się 2 właścicieli, że oboje sprzedają w tej samej cenie.
UOKiK to okreslił tak : zmowy są zabronione ale działania dostosowawcze już nie. Bez dowodów każda zmowa jest traktowana jako działanie dostosowawcze.
Sierpień 30th, 2010 on 15:56
jak sie maja ceny teraz na lukoil?